کلمه را برای جستجو وارد کنید .

باتوجه به این روز های فرخنده و ایام دهه ی فجر مدرسه فایل بر آن شد تا بروشور لایه بازی تهیه کند و به صورت رایگان برای دانلود شما عزیزان قرار دهد

 این بروشور را میتوانید در پایان همین مطلب مشاهده و لایه باز آن را دانلود کنید.

مطالب بروشور به صورت زیر میباشد

 

برای چه انقلاب کردیم؟؟!

چه کسی گفته «ما انقلاب کردیم تااوضاع زندگی خوب و آسان شود؟» آنها که انقلاب کردند چنین گفتند یا اینهایی که پس از گذشت چند نسل هنوز پای انقلاب ایستاده‌اند، چنین ادعایی دارند؟! ! هدف سازی کاذب برای انقلاب اسلامی، از همان ابتدای انقلاب مطرح می‌شد، اما توسط کسانی که اصلاً انقلاب نکردند و امروز نیز عده‌ای به این شعار دروغ دامن می‌زنند . همان هایی که دل‌هایشان همیشه برای آمریکا تپیده است ،لذا این شعار یکی از ترفندهای ضدتبلیغی و جنگ روانی دشمنان انقلاب، کشور، نظام و مردم بوده و هست. شعار مردمی که انقلاب کردند. «الله اکبر» بود و هنوز هم همین است. شعار مردم «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود و هنوز هم همین است. خواست خود را شعار دادند و محقق کردند هر چند که بهبود معیشت از ضروریات رشد و بالندگی یک کشور و ملّت است. بلکه همان گونه که از نامش پیداست «انقلاب اسلامی» بود. هیچ کس برای نان و آب و مسکن به خیابان نیامد و هیچ کس در این راه مبارزه نکرد . اگر چه ثبات و رشد مستلزم قوت و قدرت اقتصادی در کنار سایر قوت‌هاست. از این رو در همان سال‌های اول انقلاب عده‌ای این شعار را ترویج می‌کردند و مرتب می‌گفتند که ما انقلاب کردیم تا چنین و چنان شود، اما انقلاب برای ما کاری نکرد. سیمان، آهن و میل گرد رایگان یا ارزان نداد و ….! امام نیز در پاسخ‌شان فرمود: «نگویید انقلاب برای ما چه کرده است، بگویید شما برای انقلاب چه کرده‌اید»؟

رویداد

۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷امام خمینی پس از سال‌ها دوری و تبعید به کشور بازگشت. و اولین سخنرانی خود را در بهشت زهرا ایراد فرمودند۱۴ بهمن در پی جلسه اعضای شورای انقلاب با حضور امام خمینی، به پیشنهاد اعضا و موافقت امام، مهندس مهدی بازرگان برای نخست وزیری دولت موقت انتخاب شد.. پس از جریانات روز های پیش ، روز۲۲بهمن ۱۳۵۷در اواخر شب صدای گوینده در حالیکه از شدت هیجان می لرزید گفت : « توجه ، توجه ، این صدای انقلاب ملت ایران است! »انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی، نظام دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی را سرنگون کرد.فریاد شادی از تمام خاک ایران برخواست و سرانجام آخرین سلسله پادشاهی ایران سقوط کرد.

سخنان کوتاه و ناب

امام خمینی(ره): آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

امام خامنه ای(مدلله العالی):این انقلاب، فرود آمدنی نیست.

شهید بهشتی:آمریکا! از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

شهید رجایی:یک نان را سی و پنج میلیون نفری با هم می خوریم، اما زیر بار زور نمی رویم.

پرسش نامه؟؟

۱)یکی از صفات کمالی حضرت زینب(س) چه بود؟

الف)صبور ب)مروت ج)بردبار د)پاکدامن

۲)کدام یک از اعمال مستحبی حضرت زینب(س)درمتن ذکر شده است که تا از کربلا تا شام هم ترک نشد؟

الف)روزه ب)نماز شب ج)صله رحم د)جهاد

۳)نام حضرت زینب (س) توسط کدام بزرگوار نام گذاری شد؟ ا

لف)حضرت زهرا(س) ب)حضرت علی (ع) ج)خداوند د)پیامبر(ص)

۴)کدام ویژگی از شخصیت حضرت زینب(س) به جوانان (زنان)سفارش ویژه ای شده است؟

الف)تقوا ب)عفت و پاکدامنی و حجاب ج)نماز د)مروت

۵)آموزاننده درس فضیلت و تقوا به حضرت زینب کدام حضرت بوده است؟

الف)حضرت علی (ع) ب)حضرت زهرا(س) ج)امام حسن(,ع) د)امام حسین(ع)

۶)شعارمردمی که انقلاب کردند چه بود؟

الف)استقلال ب)آزادی ج)جمهوری اسلامی د)الله اکبر

۷)انقلابی که مردم ایران درسال۱۳۵۷ محقق کردند به چه انقلابی نام دارد؟

الف)انقلاب اسلامی ب)انقلاب فرهنگی ج)انقلاب صنعتی د)انقلاب رنگین

۸)جمله ”آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند” از کیست؟

الف)امام خامنه ای ب)امام خمینی(ره) ج)شهیدبشتی د)شهید رجایی

۹)پیروزیانقلاب اسلامی در چه روز و در چه سالی اتفاق افتاد؟

الف)۱۲بهمن۱۳۵۷ ب)۲۲بهمن ۱۳۵۷ ج)۱۵بهمن ۱۳۹۵ د)۱۲بهمن ۱۳۵۹

۱۰)امام خامنه ای (مدظله العالی )انقلاب اسلامی را با چه عنوان یادمیکنند؟

الف)تفسیراسلامی و الهی ب)انقلاب اجتماعی ج)انقلاب جهادی د)هیچکدام

 

فضایل و ویژگی های حضرت زینب(س)

حضرت زینب علیها السلام دختر علی و زهرا علیهما السلام در روز پنجم جمادی الاول سال پنجم یا ششم هجرت در مدینه منوره دیده به جهان گشود ،در پنج سالگی مادرخود را از دست داد و از همان دوران طفولیت با مصیبت آشنا گردید. در دوران عمر با برکت خویش ، مشکلات و رنج های زیادی را متحمل شد، از شهادت پدر و مادر گرفته تا شهادت برادران و فرزندان و حوادث تلخی چون اسارت و…..را تحمل کرد. این سختی ها از او فردی صبور و بردبار ساخته بود. او را ام کلثوم کبری و صدیقه صغری می نامیدند . از القاب آن حضرت ،محدثه عالمه ، فهیمه بود.او زنی عابده ، زاهده و عفیه بود. او را عقیله بنی هاشم می گفتند .همسر ایشان “پسرعموی خود” عبدالله بن جعفر” بود که دو فرزند(محمد و عون) ایشان د رصحرای کربلا به شهادت رسیدند.

این بانوی بافضیلت از حیث مفاخر و مناقب جلوه‌ای تابناک از مادر بزرگوار خویش است. از جمله صفات کمالی که از آثار و لوازم روحانیّت است مروّت است که منشأ آن لطافت روح است و کسی را با مروّت می‌گویند که جورکش و زحمت‌کش دیگران باشد تا آنها راحت باشند و خیرخواه و خیررسان به دیگران باشد. از امام زین‌العابدین (ع)نقل است که فرمود: از کربلا تا شام عمّه‌ام زینب(س)نماز شبش ترک نشد. یک شب دیدم عمّه‌ام نشسته نماز شب می‌خواند،پرسیدم عمّه جان چرا نماز شبت را نشسته خواندی؟ فرمود: نانی را که به اسرا جیره می‌دادند یک گرده بیشتر نیست، امشب شب سوّم است که گرده نانی که سهم من می‌شد چون دیدم هنوز بچّه‌ها گرسنه‌اند به آنها دادم و خودم نخوردم،دیگر قوّه‌ی ایستادن روی پا ندارم که نماز شبم را ایستاده بخوانم!!!زینب کبری/۶۳

زینت پدر

معمولا پدر و مادر نام فرزند را انتخاب می کنند ، ولی درجریان ولادت حضرت زینب(س) والدین او این کار را به پیامبر اسلام جد بزرگوار آن بانو ، واگذار نمودند. پیامبر صلی الله علیه وآله که در سفر بود، بعد از بازگشت از سفر ، به محض شنیدن خبر تولد ، سراسیمه به خانه علی علیه السلام رفت، نوزاد را در بغل گرفت و بوسید ، آن گاه نام زینب (زین+اب) را که به معنای “ زینت پدر ” است برای این دختر انتخاب نمود.

تجلّی‌ عفّت و تقوا در زینب کبری(س)

حجاب و عفّت برای زن بسان صدفی است برای “گوهر” که آن را از گزند خطرها مصون می‌دارد و در برابر آسیب بیگانگان و بداندیشان حفظ می‌کند. از سوی دیگر رعایت عفاف و پاکدامنی باعث آرامش روانی افراد جامعه به‌ویژه جوانان شده و آنان را از گرفتاری‌های اخلاقی و جنسی باز می‌دارد و خانواده‌ها را از متلاشی شدن و گرایش به فساد و مانند آن در امان می‌دارد. یحیی مازنی می‌گوید: من مدّت زیادی در همسایگی خانه‌ی امیرالمؤمنین سکونت داشتم؛ در طول این مدّت نه قامت زینب‌را دیدم و نه صدای او را شنیدم! او هرگاه می‌خواست به زیارت مرقد مطهّر جدّ بزرگوارش برود، شبانه از خانه خارج می‌شد، برادرش امام حسن ‌ا ز طرف راست، امام حسین(ع)از طرف چپ و امیرالمؤمنین پیشاپیش او حرکت می‌کردند، مولای متّقیان قبل از رسیدن به روضه‌ی مبارک پیامبر چراغ‌ها را خاموش می‌کرد.روزی امام حسن (ع)از علّت این کار پرسید، حضرت علی در پاسخ فرمود: نمی‌خواهم چشم بیننده‌ای به زینب(س) بیفتد.زینب کبری/ ۲۲ آموزاننده‌ی این درس‌های فضیلت و تقوا به حضرت زینب کبری(س)کسی نبود جز مادرش حضرت زهرا(س) همان مادری که حتّی از مرد بیگانه‌ی نابینایی که به خانه‌اش آمد،دوری گزید. او نه تنها راضی نبود چشم نامحرم به او بیفتد، بلکه خود نیز از نگاه به نامحرم خودداری می‌کرد.(عوالم/۱۱/۲۲۳) ولی هنگامی که حمایت از ولایت علی(ع)تکلیف دیگری را رقم زد، در حالی که میان زنان و کنیزان حرکت می‌کرد به مسجد آمد، پرده‌ای آویختند و ایشان از پشت پرده آغاز سخن نمود…تحلیل سیره‌ی فاطمه/۱۵۴ امام امیرالمؤمنین علی(ع)در حدیثی فرمودند: دو گروه در آتش جهنّم عذاب بیشتری خواهند داشت: یکی افرادی که با تازیانه مردم را می‌زنند و گروه دوّم زنانی که با لباس‌های بدن‌نما بیرون می‌آیند و مردم را گرفتار خود می‌سازند و زنانی که موهای سرشان مثل کوهان شتر درست شده، اینان نه تنها به بهشت نمی‌روند بلکه بوی آن نیز به مشامشان نمی‌رسد. میزان الحکمه/۲/۲۵۹ در حدیث دیگری از علی(ع)آمده است که در آخرالزّمان مردم حجاب و پوشش را به تمسخر می‌گیرند. زنان با بدنی عریان و لباس‌های بدن‌نما از خانه خارج می‌شوند و مردم و جوان‌ها را تحریک می‌کنند. آنان به دستورات اسلامی پای‌بند نیستند و در فتنه و فساد داخل می‌شوند. زنانی شهوتران و خوشگذران هستند، اینان بدانند که پیوسته در جهنّم خواهند بود. وسائل الشّیعه/۲/۲۵۹

بروشور لایه باز دهه فجر

بروشور لایه باز دهه فجر

 

 

دانلود لایه باز بروشور دهه فجر مدرسه

همکاران محترم چنانچه تمایل به دریافت اخرین کار ها و طرح های آموزشی ،پرورشی و اجرایی دارید با ثبت اطلاعات خود در سامانه پیامک و تلگرامی ما از اخرین اخبار،کارها و طراح های ویژه ی مقطع آموزشی خود مطلع شوید.این سامانه کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داش.چنانچه تمایل به دریافت مطالب به صورت تصویری دارید شماره تلفن تلگرامی وارد نمایید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *